9 Mayıs 2016 Pazartesi

Türkiye'de ki En Büyük Dijital Markalar

Evet hepimizin merak ettiği bir konu daha. Siz dijital marka blog okurlarım için Türkiye'de ki en büyük dijital markalar hakkında bir yazı hazırladım.Dijital markayı bir önce ki yazımda zaten uzun uzadıya inceledim. Daha da somutlaşması için Türkiye'de var olan en büyük dijital markaları aktardım ki siz de inceleyin ve kafanızda daha fazla netleşsin. İyi okumalar.


Türkiye’de Sosyal Medyaya Uyum Sağlayan Markalar

 Türkiye'de ki en büyük dijital markalar

Dijital Araştırmalar Derneği’nin projesi Diplomacy.Live ile geliştirilen ve Türkiye’de ilk kez uygulanan dijital marka Reytingi ile Türkiye’de sosyal medyayı en iyi kullanan markalar konumlandırıldı. Capital 500, İSO 500 ve popüler sosyal medyalarda öne çıkan dijital markaların arasından web siteleri, mobil uygulamalar ve sosyal medya hesapları dikkate alınarak gerçekleştirilen Sosyal Marka 100’de Garanti Bankası en üst sırada olduğu belirlendi.

3 ayda bir güncellenecek olan Sosyal Marka 100 Araştırmasında 22 dijital marka kategorisinde 158 gösterge, 100 markaya ait 146 internet sitesi, 555 sosyal ağ sayfas, kanalı, hesabı ve iOS, Android, Blackberry ile Windows tabanlı 146 mobil uygulama ele alındı ve değerlendirildi.



Twitter'da en üst sıradaki marka Mavi, Facebook’ta ise Garanti

Sosyal Marka 100’ün en üst sırasında Garanti Bankası 66.29 puan ve BB++ reytingiyle ilk sırada yer aldı. Türk Hava Yolları  küçük bir fark ile 66.03 puan ve BB++ reytingiyle ikinci sırada, Akbank 62.16 puan ve BB- reytingiyle üçüncü sırada yer aldı. Ford, Hepsiburada, TEB, Denizbank, Markafoni, Rixos, Avon ilk 10’u oluşturan diğer markalar oldu.


Sosyal Marka 100 sonuçlarına göre, Mavi, Pegasus, Boyner, Ford ve Lenovo dijital markaları Twitter’ı dijital varlık olarak en doğru şekilde kullanan markalar oldu. Garanti Bankası, Tekno SA, BSH Türkiye ve BSH Kariyer, LG ve Yapı Kredi ise Facebook'u en iyi şekilde kullanan markalar olarak belirlendi.

Dijital marka nedir konulu yazımı da okumanızı öneriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder