Sosyal Medya ve Marka
Sosyal medya markaların reklam amaçlı kullandığı bir yer haline geldi. Bundan yararlanan binlerce marka ekmeğini yemektedir. Tabi herkes başarılı oluyor mu orası tartışılır.
Markalaşmada Sosyal Medyanın Önemi
Sosyal medya aracılığı ile tüketici ve işletme sahibi en hızlı şekilde iletişim sağlayabiliyor. Sosyal medyanın kitlesi belli ve çok hızlı bir şekilde sizin ürünlerinize erişim sağlayabiliyorlar. Markanızı ve ürünlerinizi tanıtıyorsunuz. Gelen yorumlara ve şikayetlere bakıyorsunuz ve buna göre bir plan yapıyorsunuz örneğin bir ürün hakkında şikayet geldi bunu hızlı bir şekilde düzeltmeniz gerekiyor. Bir daha aynı hatayı yapmamak için bundan dersler çıkarmak gerek.Facebook'ta yaklaşık 32 milyon insan var ve bu insanlar arasından hedef kitlenizi belirlemeniz gerekiyor. Stratejiyi belirledikten sonra sadece facebook'tan binlerce müşteri bulabilirsiniz. Tabi sadece facebook'a takılı kalmayın...
Sosyal Medyanın Zararları ve Yararları Nelerdir
Esasında sosyal medya bir sosyalleşme alanıdır. Yani hem medyanın bir mecrası haline gelirken aynı zamanda etkileşim odaklı ve interaktif olduğu için sosyal de bir alandır. Peki bu mecranın faydaları neler, zararları neler? Bakalım.
Yararları
Maliyet sıfır yani reklam satın almaz iseniz maliyet yoktur. Ve takip edenleri de sizin yaptığınız işler ile artacaktır. Reklam alacaksanız da düşük maliyetlere bir videonuzu veya sayfanızı hedef kitlenize göstertebilirsiniz. Bu sayede sizi takip etmeyen insanlarda sizin sattığınız veya emek harcadığınız işleri görebilir.
Ölçebilirsiniz buda demek oluyor ki kaç kişi yaptığınız şeyi görmüş fakat bu televizyonda veya gazetede mevcut bir özellik değil. Hemde herşeyi ölçebilirsiniz kaç kişi paylaştığınız bilgiyi görmüş, bunlardan kaçı erkek kaçı kadın, yaşları kaç nerede yaşıyorlar hepsini görebilirsiniz, bu açıdan çok yararlı bir yer aslında sosyal medya.
Zararları
Sosyal medya marka olduktan sonra bunu devam ettirmez iseniz bütün müşterileriniz sizden başka bir yere gidebilir, ve sosyal medyadaki bir müşteriniz bir sorun yaşamıştır ve cevap alamamıştır burada sadece o insanı kaybetmiyorsunuz bunu gören diğer müşterilerinizde size olan güvenleri sona erecektir.
Sosyal medya'da size iyi ve güzel yorum yapabildikleri gibi sizi karalayıcı yorumlarda gelebilir bunlara soğuk kanlılıkla ve sorunu çözücü bir şekilde cevap vermeniz lazım tabi bunda ne kadar başarılı olabilirsiniz buna siz karar verin. Karalamak ile kalmayıp size küfürde edebilirler bu çok normal bir şey bir çok dijital markanın sayfalarında bir çok bu tarz yorumlar gördüm hiç hoş şeyler değil ama insanlar yapıyorlar.
Ne zaman tepki geleceği belli değil her zaman sizin sayfanıza girip yorum yapılabilir bu bazen sizi çok yıpratır bazende etkilemez ama bunun önlemi ise sizin her zaman tetikte olmanızdır. Gece yarısı bile yorum yapılabilir ve bunun üzerine müşteri kaybedebilirsiniz.
Türkiye'de ki en büyük dijital markalar nedir başlıklı yazımı da okumanızı öneriyorum
Türkiye'de ki en büyük dijital markalar nedir başlıklı yazımı da okumanızı öneriyorum
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder