Dijital Marka
Peki nedir bu Dijital marka ? insanların aklına direk sosyal medya geliyor, facebook, twitter, instagram ve daha bir sürüsü.. peki dijital marka gerçekten sadece sosyal medya mı yoksa daha fazlası mı....
Dijital Dünya
Dijital marka uzun yıllardır aslında dünyamız da var ama iyi rakamlar kazandırmaya başlaması 2000 li yılların başlarında başlamıştır. En önemli örneklerden birisi Mark Zuckerberg basit bir ağ yarattı ve şuan milyarlar değerindeki facebook'un sahibi..
Peki neden böyle oldu ? Nasıl olur da insanlar dijital dünyaya bu kadar hızlı adapte oldu ?
Yatırımcılar veya kafası açık genç insanlar toplumun nabzını ölçerek yaptılar. Toplum bunu istiyor herşeyi tek bir tık ile halletmek istiyor artık.. Bunu neden istiyoruz belki zamanımız çok değerli belkide çok fazla üşengeçiz...
Dijital markalar hızla büyüyor ve para hızla cirolarını 2'ye 3'e katlıyorlar neden mi çünkü erişim bir tık kadar yakında. Gelin bi karşılaştırma yapalım 1917 senesinde kurulan Barnes&Noble’nın 2002 senesinde ki cirosu 7 milyar dolar iken 1995 senesinde kurulan amazon’un 2002 senesi cirosu 5.2 milyar dolardı. 2012 senesine gelindiğinde ise bakın neler olmuş; Barnes&Noble cirosu 4.8 milyar dolarda kalmış ve amazon’un cirosu ''136'' milyar dolara ulaşmış. Peki burada neyi anlamalıyız. Barnes Noble bu süre zarfında dijitalleşemediği apaçık ortada amazon ise zaten dijital bir market ve buradaki en büyük olay ise insanların ihtiyaçlarına göre hareket edilmesi...
Nasıl Dijital Marka Olunur
Bir marka için dijitalleşme süreci marka konumlandırmalarından başlayarak, iletişim süreçlerinden devam ederek, kurumsal süreçlere kadar ki geniş bir evreyi kapsamaktadır. Dijital dünyaya sadece olunması gereken trend bir yer olarak bakıp gerçeklerini ve davranış modellerini aslını anlayamamak, markalara çoğu zaman çok büyük faturalar ödetebiliyor.
Dijital marka, bir kaç kanalda binlerce takipçin olması anlamına gelmiyor. Süreklilik olması gerekiyor ve tüketicilerden aldığın deneyimlerden faydalanman gerekiyor. İşin aslı işin içine tüketiciyi de katman gerekiyor sonuçta somut olaylardan bahsediyorum.
Dijital marka olabilme sürecinin bir diğer ve en önemlisi ise bütünsel dijital uyumlaştırmaları beraberinde gerektirdiği. Yani sadece sosyal medya değil bunun ile birlikte mobil pazarlamayı, e-posta pazarlamasını, web ve blog pazarlamasını, online müşteri ilişkileri yönetimi, yeni teknolojilerin markaya ve pazarlama süreçlerine uyum sağlaması gibi bir çok farklı alanda kimi zaman farklı kimi zaman entegre yönetim modellerini uygulamaktan bahsediyorum. Bu bütünsellik ile dijital dünyanın etkisi çok daha güçlü olacaktır emin olun bütün yollara bir adım atın gerisi gelir.
Her ne olursa olsun bu süreç gerçekleri görmemek anlamına da gelmiyor. Örneğin televizyon halen ülkemizde en etkili yayın organı. Dijital ile bütünleştiğinde etkisi çok daha güçlü oluyor. Yani dijital dünya en azından halen her şey değil. Dijital dünyanın büyüsüne kapılıp sadece buradan devam etmeyin gerçekten dünyadaki yollardan da ilerlemeniz gerekmektedir.
Sözü daha fazla uzatmayacağım işin kısası dijital marka olmak her zamanki pazarlama yöntemlerinden sıyrılıp bugünün sosyolojik şartlarını görüp bir sonuca varmanızdan geçiyor ve odak noktanız dijital değil ''insan'' olmalı yani ''tüketici''...
Peki dijital marka olmak için ne yapmalı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder